ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Δος μου κι εμένα άνεση, Παναγιά μου,
πριν ν’ απέλθω και πλέον δεν θα υπάρχω.(Αλεξ. Παπαδ.)

Πέμπτη, Ιανουαρίου 16, 2014

ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΓΙΟΣ

Σας μεταφέρω ένα σημείο από την ομιλία του π. Ειρηναίου Δεληδήμου, πού αναρτήσαμε προ ημερών στο facebook .Ένα συγκεκριμμένο σημείο πού μου έφερε κατάνυξη και ντροπή και θα μ άρεσε να το επαναλάβω εδώ:

Η φράση "θέλω να γίνω άγιος" είναι εγωϊστική. Αυτό το θέλω κρύβει εγωισμό. Να κάνω θαύματα , να με δοξάζουν...Οι άγιοι δεν ήθελαν να κάνουν καριέρα αγίου. Το μόνο πού ήθελαν ήταν να συγχωρήσει ο Κύριος τις αμαρτίες τους και να βλέπουν για πάντα το πρόσωπο του Κυρίου και την χαρά των άλλων στον παραδεισο.Αυτό τους έδινε χαρά και νόημα. Αυτή η ταπείνωση και η αγάπη τους έκαναν αγίους.

Να προσέχουμε τί ευχόμαστε και τί δηλώνουμε τελικά....
 
Όλη την αποκαλυπτική ομιλία μπορείτε να την απολαύσετε εδώ:
 
 
 
 

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κι όμως, η εντολή του Κυρίου είναι "Άγιοι γίνεσθε!"
Είναι εγωιστικό να θέλω να εφαρμόζω τις εντολές του Θεού;
Θέλω σημαίνει ότι αποφασίζω αμετάκλητα να προσπαθήσω, χωρίς να αποκλείει ότι ζητώ την χάρη του Θεού!
"Θέλω να γίνω άγιος" δεν σημαίνει ότι θέλω να δω το μούτρο μου σε εικόνα με φωτοστέφανο και να ακούω να μου ψάλλουν ακολουθία!
Θέλω να γίνω του Θεού! Αυτό σημαίνει! Γιατί είναι εγωιστικό;

π Παντελεήμων Kρούσκος είπε...

Γιατι, πάτερ μου,είναι άλλο να έχεις πόθο να είσαι του Θεού και να αγιάζεσαι μυστικώς και άλλο να ζηλοίς την εκλεκτότητα και την καριέρρα "αγίου" ενώπιον των ανθρώπων και του ιδίου του εαυτού μας ακόμα.Πολλές φορές και ακούσια. Συμβαίνει στους περισσότερους θρησκευόμενους ανθρώπους να θέλουν να είναι οι εκλεκτοί του Θεού αντί να καλλιεργούν την πτωχεία τω πνεύματι. Δυστυχώς.

πΚΠ είπε...

Πάτερ την ευχή σας!
Μόλις τώρα, (μετά από δύο χρόνια!!) είδα την απάντησή σας και απαντώ, ότι συμφωνώ απόλυτα! άλλο να επιδιώκω να με θεωρούν άγιο και άλλο να αγωνίζομαι ταπεινά να εφαρμόζω το θέλημα του Θεού, από αγάπη σ' Αυτόν και μόνο, κατά το "ει αγαπάτε με τας εντολάς τας εμάς τηρήσατε" Ο Φαρισαίος της αυριανής παραβολής (Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου) ήθελε να τον θεωρούν άγιο και θεωρούσε τον εαυτό του άγιο. αυτό είναι όντως εγωϊστικό. Άρα συμφωνούμε!!